شرایط کار پس از تحصیل در هلند

 از آنجایی که اکثر افراد برای تحصیل به کشور هلند مهاجرت می کنند پس از اتمام درس خود به دنبال مهاجرت کاری و سپس اقامت دائم این کشور هستند. به طور کلی 2 روش اصلی و مهم برای فارغ التحصیلانی که می خواهند پس از تحصیل در هلند ویزای کار در هلند را دریافت کنند، وجود دارد که عبارتند از:

  1. جستجوی کار با مهلت یک سال بعد از اتمام تحصیل
  2. پیدا کردن کار به واسطه پیشنهاد شغلی حین تحصیل در این کشور

دانشجویان پس از فارغ تحصیلی می توانند مجوز اقامت خود را در هلند تا 12 ماه تمدید نمایند. به علاوه متقاضیان برای اخذ مجوز و ویزای کار در هلند به تغییر ویزای دانشجویی خود نیاز دارند در بعضی از اوقات ممکن است حتی افراد نیاز به دریافت مجوز کاری جداگانه داشته باشند. نوع مجوزی که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات به آن نیاز دارند به میزان تحصیلات افراد بستگی دارد. اگر افراد تحصیلات خود را در دوره های لیسانس یا کارشناسی ارشد طی کرده باشند، نیازی به اجازه کار نخواهند داشت. اگر دانشجویان مدرک دکتری از هلند دریافت کرده باشند، باید مجوز کار دریافت کنند.

بعضی اوقات فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد نیز نیاز به کسب مجوز کار دارند. اگر دانشجویان از یک دانشگاه هلندی (از برنامه های تحصیل کارشناسی) فارغ التحصیل شوند، پس از آن واجد شرایط دریافت مجوز اقامت سال جستجو شغلی خواهند شد. با اخذ این مجوز، متقاضیان 12 ماه فرصت کاریابی در هلند را کسب خواهند کرد. همچنین اگر فرد حقوق بالای 1500€ (یورو) در ماه داشته باشد نیز می تواند ویزای کاری دریافت نماید.

فارغ التحصیلان به منظور تغییر مجوز اقامت خود هدف اقامت خود را از اقامت تحصیلی به اقامت از طریق کاریابی یک ساله تغییر بدهند. در صورتی که متقاضیان در این مدت زمان تعیین شده موفق به یافتن شغلی شوند، برای اشتغال در هلند در یک سال آینده و بعد از آن نیازی به کسب مجوز کار نخواهد بود. با این حال، کارفرمای متقاضیان پس از اتمام سال جستجوی کار باید از طرف آنها اقدام به کسب اجازه کار از آژانس مهاجرت و اعطای تابعیت هلند کنند. افراد با اخذ ویزای کار و اشتغال و پرداخت مالیات و بیمه پس از ۵ تا ۶ سال می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. دانشجویان با اخذ مجوز و بر اساس قوانین می توانند تا ۳۰ ساعت در هفته به کار دانشجویی بپردازند و علاوه بر کسب درآمد تجربه کاری حرفه ای را نیز یاد بگیرند. متقاضیانی که در رشته های فنی و مهندسی و حسابداری تحصیل کرده باشند، از فرصت های بهتری برای استخدام در هلند برخوردار هستند.

اگر شما از طریق ویزای تحصیلی هلند وارد شده باشید پس از دریافت مجوز کار میتوانی به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوید. در نظر داشته باشید افرادی که در رشته های گروه فنی و مهندسی و حسابداری درس خوانده باشند شانس بیشتری برای پیدا کردن کار بهره مندند. همچنین دانستن زبان هلندی و انگلیسی در یافتن کار بسیار کمکتان میکند.

اگر شما به تازگی از یکی از دانشگاه های اروپا فارغ التحصیل شده اید و به دنبال کار هستید میتوانید با مراجعه به مراکز کاراموزی در اروپا ابتدا تجربه عملی به دست آورید و راحتتر کار مورد نظرتان را بیابید.

مزایای تحصیل در فرانسه

 

  • مزایای تحصیل در فرانسه میتوان به هزینه تحصیل و زندگی به مراتب ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی برخلاف باور عمومی اشاره کرد.
  • امکان اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های انگلیسی زبان ( بدون نیاز به آشنایی با زبان فرانسه) از دیگر مزایای تحصیل در فرانسه می باشد.
  • دریافت کمک هزینه های زندگی و مسکن
  • بیمه درمانی رایگان برای دانشجویان
  • تحصیل برای اکثر رشته ها بسیار پایین می باشد. همچنین اخذ بورس تحصیلی و یا کمک هزینه تحصیلی برای متقاضیان وجود دارد.
  • تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه شغل محسوب می شود و حقوق دریافت میکنند. علاوه بر تمامی موارد فوق از حمایتهای مالی برخوردارند.

مهاجرت و اقامت تحصیل در فرانسه در سه مقطع تحصیلی (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ) امکان پذیر می باشد. شایان به ذکر است که کشور فرانسه کلیه دانشگاه ها و مراکز عالی کشور ایران را قبول دارند، لذا مشکلی از نظر پذیرش دانشجو با توجه به دانشگاه ها وجود نخواهد داشت. برای اخذ ویزا و همچنین پذیرش در دانشگاه داشتن مدرک زبان فرانسوی TCF یا DELF و یا دانستن زبان فرانسه به همراه مدرک B2 الزامی می باشد.

اما این مدرک برای ورود به دانشگاه کافی خواهد بود. امتحانات مربوط به مدارک زبان فرانسوی در بخش فرهنگی سفارت فرانسه در روز و تاریخ اعلام شده از سوی سفارت برگزار می گردد. امتحان TCF دو سال اعتبار خواهد داشت که بعد از این مدت اعتبار آن از بین خواهد رفت. اما اعتبار امتحان DELF پایان نخواهد یافت. شرایط بورسیه تحصیلی در فرانسه بدین صورت است که شخص باید با استادی در یکی از دانشگاه های فرانسه در ارتباط باشد و بتواند پس از بدست آوردن شرایط لازم بورسیه تحصیلی در فرانسه را کسب کند.

اقامت کاری ایتالیا از طریق اخذ ویزای کار

 تعداد افرادی که از کشورهای خارج اتحادیه اروپا برای کار در ایتالیا به این کشور می آیند در چند سال اخیر رشد روز افزونی داشته است. بسیاری از آنان به عنوان نیروی های متخصص و برخی دیگر نیز بر اساس مجوزهای موقت کار به ایتالیا می آیند. جدا از نوع قرارداد کاری که بین یک کارگر خارجی و یک کارفرمای ایتالیایی بسته می گردد، اجازه کار الزامی است.

در اکثر موارد این نوع مجوزها باید توسط کارفرما گرفته شوند. بیشتر اجازه کارهای صادر شده طبق قوانین ایتالیا برای مدت حداقل 3 ماه و حداکثر دوره زمانی 2 سال است که قابل تمدید هم هستند.

انواع ویزای کار در ایتالیا موارد زیر را شامل می شود:

  1. مجوز کار فصلی که در دو زمینه کشاورزی و گردشگری داده می شود معنی آن این است که یک کارفرمای ایتالیایی که در یکی از این دو صنعت کار می کند می‌تواند بر اساس ویزای اشتغال فصلی خود، نیروی کار خارجی استخدام کند. به همین منظور، این شرکت باید درخواست خود را به وزارت کشور ارسال کند تا براساس آن، ویزای نیروی خارجی را که می خواهد وارد ایتالیا شوند، صادر شود. دانستن این نکته بسیار مهم است که اجازه کار فصلی دارای مدت اعتباری از 20 روز تا 3 ماه است.
  2. در مقابل اجازه کار فصلی، اجازه کار موقت است که مدت اقامت نامعلوم را در اختیار متقاضی قرار می دهد. این نوع اجازه کار یکی از بهترین نوع ویزا در بین متقاضیان کاری بین المللی است. کسانی که بر اساس اخذ ویزای موقت کاری در ایتالیا زندگی و کار کرده اند پس از 5 سال می توانند برای مجوز طولانی مدت اقدام نمایند. نکته قوت مهم مجوز طولانی مدت این است که اگر کارمند خارجی ایتالیا را ترک نماید، اجازه دارد دوباره بدون ویزا وارد ایتالیا شود.
  3. ویزای اشتغال باید توسط کارفرما پیگیری و به دست آید. برای این منظور، کارفرما می‌بایست از اداره مهاجرت (nulla osta) مجوز را دریافت کند. موارد زیر توسط کارفرما باید انجام شود:
  • کارفرما باید یک قرارداد کار با مدت معین یا نامحدود را برای کارمند خود تضمین نماید.
  • اسکان کارگر خارجی بر عهده کارفرما است.
  • کارفرما باید پس از اتمام قرارداد کار، هزینه های زندگی کارمند خارجی خود را بپردازد.
  • اعتبار مجوز اشتغال برای حداکثر 2 سال است.

شایان ذکر است ویزای خود اشتغالی مخصوص کارآفرینان خارجی است که می خواهند به ایتالیا مهاجرت کنند. این ویزا به آن‌ها حق انجام انواع مختلف کار را می دهد. مجوز کاری می‌تواند به اتباع بیگانه اجازه می دهد تا زمانی که قرارداد کار نامحدود منعقد شده را در اختیار دارند خود اشتغالی داشته باشند. این نوع مجوز کار ایتالیایی برای حداکثر مدت 2 سال صادر می شود.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در سوئیس

 قوانین اخذ اقامت سوئیس به اتباع خارجی اجازه خرید املاک را داده است؛ در نتیجه سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید ملک با راحتی انجام می شود. منتها این نوع از مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری سوئیس به اقامت بلند مدت ختم نخواهد شد، چه برسد به اقامت دائم! در هر صورت سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید ملک باید با رعایت شرایط اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری باشد؛ چرا که اینگونه اجازه اقامت در این کشور را برای 6 ماه در سال به دست می آورید.

قوانین اخذ اقامت سوئیس محدودیت دیگری را نیز برای متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس وضع کرده است. مبنی بر این که اگر اقامت یا تابعیت این کشور را نداشته باشید، تنها می توانید در مناطق توریستی به خرید ملک و املاک بپردازید؛ البته اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری در املاک بایدها و نباید های دیگری نیز دارد.

از جمله این که متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس به عنوان افراد خارجی فقط حق خرید املاکی با مساحت کمتر از 200 متر مربع را دارند. از سوی دیگر قوانین اخذ اقامت سوئیس اخیراً اتباع خارجی را از خرید املاک نوساز ممنوع کرده است؛ بنابراین برای سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید ملک حتماً باید به این محدودیت های قانونی مهم توجه داشته باشید.

البته این دست و پا بستگی قانونی تنها متوجه افرادی است که اقامت سوئیس را ندارند. حال تصور کنید از طریق مهاجرت اقامت سرمایه گذاری سوئیس یا دیگر شیوه های مهاجرتی، اقامت این کشور را دریافت کنید؛ در این صورت دستتان کاملاً باز است که در هر نقطه ای از سوئیس به خرید ملک بپردازید. جزئیات موجود در قوانین اخذ اقامت سوئیس، اقدام برای مهاجرت و دریافت اقامت این کشور را به پروسه ای حساس تبدیل کرده است.

مزایا و مدارک تحصیل در چین

 سیستم آموزشی چین کاملاً مشابه سیستم آموزشی آمریکاست. دانشجویان می‌ توانند در دوره‌‌‌‌‌ های کارشناسی ثبت نام کنند و طی 4 سال تحصیل کنند. به دانشجویان طبق رشته‌ ای که انتخاب کردند، مدرک کارشناسی ارائه می گردد.

از جمله مزایای تحصیل در چین موارد زیر می باشد :

  1. تحصیل در دانشگاه های با کیفیت
  2. امکان دریافت بورسیه های تحصیلی ارائه شده
  3. امکان دریافت بیمه سلامت دانشجویی
  4. هزینه های تحصیلی بسیار مناسب
  5. هزینه های زندگی بسیار کم به نسبت برخی کشور های دیگر
  6. امکانات تحصیلی بسیار عالی
  7. امکان تحصیل به دو زبان چینی و انگلیسی

 

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چین به شرح زیر می باشد :

  1. اصل و کپی پاسپورت به همراه اعتبار 6 ماهه
  2. عکس سه در چهار
  3. تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  4. اصل و کپی نامه اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه مربوطه در چین
  5. گواهی سلامت پزشکی
  6. پرداخت هزینه های درخواست ویزا
  7. عدم سوء سابقه

منبع: موسسه اعزام دانشجو آتیه آفرینان ایرانیان

انواع ثبت شرکت در سوئیس

 زمانی که می خواهید از طریق ثبت شرکت در سوئیس به این کشور مهاجرت کنید و اقامت این کشور را دریافت کنید باید نوع شرکت خود را نسبت به فعالیت تجاری که می خواهید داشته باشید و سرمایه ای که دارید انتخاب کنید و انواع شرکت در کشور سوئیس وجود دارد که موارد زیر است:

  • شرکت سهامی عام

برای ثبت شرکت به صورت سهامی عام نیاز به 2 شریک است. این شرکت می تواند از افرادی که تبعه خارجی هستند تشکیل شود. یک نکته در ارتباط با این شرکت این موضوع است که برای ثبت این مدل از شرکت باید اقامت سوئیس را دریافت کرده باشید.

  • شرکت مستقل

ثبت شرکت به صورت مستقل یکی از ساده ترین نوع شرکت می باشد و این نوع شرکت بسیار در کشور سوئیس متداول است. این نوع از شرکت می تواند با 1 تاجر مستقل تشکیل شود. این نکته مهم است که برای ثبت این نوع از شرکت باید اقامت کشور سوئیس را داشته باشید.

  • شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت به صورت سهامی خاص اینگونه است که برای شرکت های بزرگ رایج است. کل سهام شرکت می تواند به نام یک شخص باشد. باید یک نفر که اقامت سوئیس را دارد به عنوان مدیر شرکت که حق امضاء دارد انتخاب کنید. اگر شرکت ورشکست شود بدهی شرکت فقط محدود به سرمایه شرکت است.

  • شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود که بسیار در میان سرمایه گذاران پرطرفدار است به این صورت است که توسط شرکت های خارجی ایجاد می شود و لازم است برای ثبت این شرکت یکی از اعضاء اقامت سوئیس را داشته باشد. حداقل سرمایه برای این نوع از شرکت 100 هزار فرانک سوئیسی می باشد. اعضای شرکت با مسئولیت محدود از 1 نفر تا چندین نفر می تواند باشد. این نوع از شرکت به این صورت است که پس از آن که شرکت ثبت شد و شروع به کار کرد مالیات باید سر موعدش پرداخت شود. برای ثبت این شرکت باید اول اساسنامه شرکت را تهیه کنید و شرکت را ثبت کنید.

  • شرکت تابعه

برای راه اندازی و گسترش دادن شرکت خارجی در بازار محلی سوئیس است که سرمایه گذار می تواند با ثبت این شرکت به تجارت با جامعه سوئیس بپردازد.

  • دفتر نمایندگی

دفتر نمایندگی به این صورت است که باید شرکت خارجی در کشور سوئیس شرکتی را افتتاح کند. در واقع یکی از شعبات شرکت مادر در کشور سوئیس تأسیس شود. این شعبه وابسته به شرکت مادر است.

ویزای کار در فرانسه

 متقاضیان خارجی از کشورهای اتحادیه اروپا، ایالت متحده یا سوئیس می توانند بدون اجازه کار در فرانسه کار کنند. اگر متقاضی همراه با اعضای خانواده اش که دارای مجوز برای نوع خاصی از کارهای بسیار ماهر هستند، به کشور فرانسه مهاجرت کند، پس می تواند بدون اجازه کار مشغول به کار شود. در کل اکثر افراد دیگر، به اخذ مجوز کاری کشور فرانسه برای کار در فرانسه نیاز دارند و قبل از صدور مجوز ویزا و اجازه اقامت باید از این مجوز استفاده کنند.

متقاضیان در ابتدا نیاز به یک پیشنهاد شغلی دارند که یک کارفرمای معتبر در کشور فرانسه می تواند مجوز کاری را برایشان سازماندهی کند. متقاضیان باید کارفرمای خود را از روش های مختلفی در فرانسه پیدا کرده و پس از عقد قرارداد کاری، کارفرما باید برای فرد متقاضی درخواست مجوز کار بدهد. پس به طور کلی در ابتدا بایستی کار خود را در کشور فرانسه پیدا کنند.

جستجو برای کار در کشور فرانسه، از طریق مراجعه به سایت های کاریابی کشور فرانسه، روزنامه ها و تبلیغات آنلاین امکان پذیر می باشد. برای افرادی که خارج از فرانسه هستند، کارفرما باید از بخش کار خارجی ادارات محلی استخدامی (Direccte) درخواست مجوز کار بدهد. قوانین مربوط به DIRECCTE در استان های مختلف فرانسه متفاوت است و کارفرما باید با توجه به استانی که در آن تجارت کرده و نیازمند استخدام مهاجر کاری از خارج است درخواست مجوز کار و پیشنهاد شغلی به فرد متقاضی بدهد. کارفرما در صورتی که بخواهد برای اخذ ویزای اقامت کاری فرانسه برای اتباع خارجی دعوت نامه بفرستد باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت ارائه دهد:

  • رزومه و سوابق کاری و حرفه ای متقاضی کار در فرانسه
  • مدرک تحصیلی و تخصص نیروی کار برای کاری که به شخص پیشنهاد شده است.
  • کپی پاسپورت و کارت شناسایی متقاضی کار در فرانسه
  • ارائه اطلاعات کاری لازم برای متقاضیان خارج از فرانسه
  • فرم درخواست مجوز کار در فرانسه
  • کپی مجوز اقامت برای متقاضیانی که در فرانسه زندگی می کردند.
  • اطلاعاتی در مورد کار پیشنهادی در فرانسه

شرایط سرمایه گذاری از طریق ویزای خود حمایتی در ایتالیا

 حتی اگر کمی در مورد مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا تحقیق کرده باشید، بدون شک با ویزا تمکن مالی آشنا هستید. این ویزا با نام خود حمایتی نیز شناخته می شود. در واقع یکی از راه های موجود برای دریافت اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری است. بر اساس قوانین اخذ اقامت ایتالیا، در این شیوه باید توان مالی خود را اثبات کنید تا بتوانید اقامت این کشور را از آن خود نمایید.

برای سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق خود حمایتی، لزومی به انتقال سرمایه نیست؛ یعنی متقاضی سرمایه گذاری در ایتالیا تنها کافی است تمکن مالی خود را اثبات کند. دقیق تر بخواهید بگوییم باید ثابت کنید که از پس مخارج خود و خانواده تان در ایتالیا بر می آیید.

شرایط اخذ ویزای خود حمایتی (تمکن مالی)

  • به عنوان متقاضی مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق خود حمایتی باید ثابت کنید مقدار درآمد ماهیانه شما 2600 یورو است.
  • در پروسه سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق خود حمایتی، پای درآمد همسرتان نیز به میان می آید؛ یعنی طبق قوانین اخذ اقامت ایتالیا باید ثابت کنید که همسرتان در ماه 500 یورو درآمد دارد. تنها در این صورت است که مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا با موفقیت سپری می شود.
  • از دیگر شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری به درآمد سایر همراهان مربوط می شود. به این نحو که هر یک از همراهان شما در سرمایه گذاری ایتالیا باید 130 یورو درآمد ماهیانه داشته باشند. این مقدار درآمد باید از طریق اظهارنامه های مالی و بانکی اثبات شود. توجه داشته باشید که قوانین اخذ اقامت ایتالیا در این موارد با کسی شوخی ندارد. تنها با تکمیل بودن شرایط، می توانید اقامت ایتالیا را از طریق خود حمایتی ( تمکن مالی ) دریافت کنید.
  • به عنوان متقاضی مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق تمکن مالی (خود حمایتی) باید قدرت خرید ملک یا اجاره آن در ایتالیا را داشته باشید؛ البته خرید ملک در ایتالیا در واقع تیری برای دو نشان است؛ زیرا با خریدن ملک در ایتالیا ضمن اثبات توان مالی خود، به نحو آسان تری هم می توانید ویزا دریافت کنید.
  • در بیان شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری بد نیست نکته زیر را بدانید. مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق خود حمایتی (تمکن مالی) تنها اجازه اقامت در ایتالیا را در پی دارد؛ در نتیجه متقاضیان برنامه خود حمایتی اصلاً نمی توانند کسب و کاری را راه بیندازند یا سرمایه گذاری فعال نمایند.
  • اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری خود حمایتی اقامتی برای مدت 5 سال را به شما اعطا می کند؛ البته بعد از این مدت زمانی می توانید برای ویزا و اقامت دائم ایتالیا درخواست بدهید.

مراحل ثبت شرکت در ایتالیا

 

  • بعد از آن باید نام شرکت (نامی که تکراری نباشد) و نوع فعالیت شرکت را انتخاب کنید.
  • همچنین ارائه یک طرح تجاری (بیزنس پلن) عالی مهم است تا دولت ایتالیا را متقاعد کنید تا شرکت شما سودآور است. زیرا بیزنس پلن خوب هم برای اقتصاد ایتالیا مفید است و هم شرکت شما را می تواند به سود برساند.
  • همچنین برای ثبت شرکت باید اساسنامه را تکمیل کنید که در اساسنامه باید نام شرکت، آدرس شرکت، اسامی اعضای هیئت مدیره ذکر شود.
  • حساب بانکی را افتتاح کنید و سرمایه اولیه شرکت را به این حساب واریز کنید. ثبت نام در دفتر بیمه حوادث و تأمین اجتماعی را باید انجام دهید.
  • بعد از آن باید در اداره مالیات ثبت نام کنید زیرا تمام شرکت ها باید مالیات پرداخت کنند و بعد کد مالیاتی را از کشور ایتالیا بدست آورید تا شرکت شما بتواند فعالیت تجاری خود را شروع کند.

اخذ ویزای تحصیلی در جمهوری چک

 دانشجویان متعلق به اروپا نیاز به اخذ ویزا جهت زندگی و تحصیل در چک را ندارند اما برای افراد غیر از منطقه اروپا نیاز به اخذ ویزا میباشد که باید با سفارت جمهوری چک در ارتباط باشید.

مدارک لازم جهت مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی چک عبارتند از:

  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • شناسنامه و کارت ملی
  • گذرنامه با حداقل 3 ماه اعتبار
  • معرفی یک حساب بانکی جهت اثبات پشتوانه مالی
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • در صورت تاهل ارائه سند ازدواج
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • تایید مدارک توسط سفارت

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد
<-blogads->