ثبت شرکت یونان

  برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان باید ابتدا نوع شرکت مشخص شود. در یونان انواع مختلفی از شرکت وجود دارد، که سرمایه اولیه و قوانین آن ها با هم متفاوت است.

  • شرکت با مسئولیت محدود Eteria Periorismenis Efthynis(E.P.E)

این نوع شرکت رایج ترین نوع شرکت برای کارآفرینی های کوچک و متوسط است. در یونان هزینه و زمان پروسه ثبت شرکت با مسئولیت محدود کم است. برای تاسیس این نوع شرکت به حداقل دو شریک حقیقی یا حقوقی نیاز است. سرمایه مشترک باید حداقل 4500 یورو باشد. حداقل نیمی از این مقدار سرمایه باید در زمان ثبت شرکت به صورت نقدی پرداخت شود. اگر مدیر یا یکی از شرکا مقیم اتحادیه اروپا نباشد، باید اجازه اقامت یونان را دریافت کند. مسئولیت شرکا در این نوع شرکت به میزان سرمایه و سهم آن ها از شرکت بستگی دارد.

  • شرکت با مسئولیت محدود Anonymos Eteria(A.E)

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان و راه اندازی شرکت های بزرگ این نوع شرکت بسیار متداول است. در واقع این نوع شرکت یک شرکت سهامی عام است. برای تاسیس این نوع شرکت به حداقل دو شخص حقیقی یا حقوقی نیاز است. حداقل سرمایه مورد نیاز 25 هزار یورو است. سرمایه شرکت به سهام تقسیم می شود. ارزش اسمی سهام می تواند حداقل 0.3 یورو و حداکثر 100 یورو باشد. این نوع شرکت در یونان توسط مجمع عمومی سهامداران مدیریت می شود. لازم به ذکر است که سرمایه این شرکت می تواند در هر زمان افزایش پیدا کند و سهام این شرکت در بورس قابل انتقال یا معامله می باشد. مسئولیت اعضای این شرکت با مشارکت در سرمایه محدود می شود.

  • مشارکت عمومی (Opening Greek partnerships)

راه دیگر برای ثبت شرکت در یونان شرکت های مشارکت عمومی می باشد. این نوع شرکت به حداقل دو عضو نیاز دارد. برای سرمایه گذاری هیچ مبلغی مشخص نشده است. مشارکت بر اساس توافق نامه ای که بین مالکان شرکت امضا شده است، ایجاد می شود. اعضای شرکت در مقابل بدهی ها و تعهدات شرکت مسئول هستند. همچنین به همین میزان می توانند در سود شرکت شریک باشند. این نوع شرکت دارای اعضای عمومی و شرکای ساکت است. شرکای عمومی می توانند در تصمیم گیری ها شرکت کنند. اما شرکای ساکت در این خصوص محدودیت دارند.

  • دفتر شعبه شرکت

سرمایه گذاران خارجی علاوه بر شرکت های ذکر شده می توانند، دفتر شعبه در یونان افتتاح کنند. در واقع افرادی که شرکتی در کشور دیگر دارند، می توانند برای گسترش فعالیت خود دفترشعبه به عنوان زیر مجموعه شرکت مادر در یونان ثبت کنند. دفتر شعبه یک شرکت مستقل نیست و تمام بدهی ها و تعهدات دفتر شعبه متوجه شرکت مادر می شود. هزینه راه اندازی دفاتر شعبه کمتر از دیگر شرکت ها است. مدیریت این نوع شرکت تحت نظارت یک نماینده قانونی است، که توسط شرکت مادر انتخاب می شود.

  • شرکت تابعه

شرکت های تابعه همانند دفاتر شعبه هستند و برای گسترش فعالیت شرکت اصلی در کشوری دیگر راه اندازی می شوند. اما تفاوت اصلی شرکت های تابعه با دفاتر شعبه در این است، که شرکت تابعه مسئول تمام بدهی ها و تعهدات خود است و شرکت مادر مسئولیتی در این موضوع ندارد. سهامداران شرکت تابعه همچون شرکت با مسئولیت محدود می توانند در تصمیم گیری ها و انتخاب مدیر مشارکت داشته باشند. قوانین و روند ثبت شرکت تابعه مشابه شرکت با مسئولیت محدود از نوع EPE یا AE (که در بخش بالا به طور کامل توضیح داده شد.) است. اگر شرکت تابعه از نوع AE باشد به یک هیئت مدیره نیاز دارد، که حداقل سه عضو داشته باشد. اگر شرکت تابعه از نوع EPE باشد، به یک شخص به عنوان مدیر نیازمند است.

  • دفتر نمایندگی شرکت

دفاتر نمایندگی نیز زیر مجموعه شرکت مادر در کشوری دیگر هستند. اما تفاوت این نوع دفاتر در این است، که اجازه فعالیت تجاری در یونان ندارند. این دفاتر توسط نمایندگان شرکت اصلی اداره می شود. وظیفه دفتر نمایندگی بررسی بازار و مشتریان است. همچنین می تواند در جهت تبلیغ و آشنایی مشتری با شرکت فعالیت داشته باشند.

ویزای کاری ترکیه

 افراد باید در نظر بگیرند اخذ ویزای کار کشور ترکیه در صورت نداشتن پیشنهاد کاری از سوی یکی از کارفرماها یا شرکت های معتبر این کشور بسیار سخت است و منجر به اقامت در ترکیه نمی شود. برای اخذ اقامت ترکیه از طریق کار ابتدا شرکتی در ترکیه (یک کارفرمای ترکیه ای) باید یک دعوت نامه برای فرد متقاضی صادر کند. اقدام از طریق یک کارفرما که شما را در وزارت کار و امور اجتماعی این کشور تأیید کند. در صورت اجازه کار در ترکیه بر طبق قوانین کشور ترکیه شما با کارفرمای مشخص برای یک حرفه ی خاص در مکان معینی مشغول به کار می شوید. بعد از گذشت یک سال در صورت توافق طرفین این اجازه کار قابل تمدید تا 3 سال دیگر می باشد. فرد جهت تمدید اجازه کار در کشور ترکیه بایستی حداقل 15 روز قبل از اتمام مجوز خویش جهت تمدید مجدد آن اقدام نماید. روش دیگری نیز وجود دارد که اقدام مستقیم از طریق سفارت یا کنسول گری کشور ترکیه می باشد و این فرآیند معمولا 30 روز زمان می برد. صرف نظر از اینکه شما برای یک اجازه کار درخواست خود را از داخل و یا خارج از ترکیه ارائه نمودید، شما نیاز به یک قرارداد کار و یا پیشنهاد کاری خواهید داشت. شایان به ذکر است که اگر شما بواسطه مهاجرت و اقامت تحصیل در ترکیه حضور دارید اجازه درخواست جهت ویزای کار کشور ترکیه را نخواهید داشت.

بعد از ارسال مدارک معمولا پروسه زمانی بررسی پرونده شما ظرف مدت 90 روز به طول خواهد انجامید. اگر درخواست شما مورد تأیید قرار گرفت، باید به صورت حضوری به کشور ترکیه مراجعه نماید و ویزای کار و اجازه دریافت گذرنامه خود را مهر و تأیید نماید. اگر شما از داخل ترکیه درخواست ویزای کار ترکیه را صادر می نمایید، شما می توانید برای بررسی پرونده خود به دفاتر آنکارا مراجعه نمایید تا ویزای شما و اجازه اقامت شما مورد بررسی قرار گیرد.

با این همه یافتن کار در کشور ترکیه برای یک خارجی چندان آسان نیست چون هر موقعیت شغلی با شرایط منحصر به خود ابتدا برای مردمی که مقیم این کشور هستند در نظر گرفته می شود و در صورت نبودن فردی برای انجام این کار، کارفرما می‌تواند یک فرد خارجی را استخدام کند. در کل اولویت استخدام با اتباع ترکیه ای می باشد. به طور کلی هنگامی که یک شغل در ترکیه آگهی می‌ شود در صورتی که یک فرد با پاسپورت کشور ترکیه دارای تخصص کافی برای آن کار باشد و بیکار باشد، کارفرما این اجازه را برای استخدام یک فرد خارجی در آن موقعیت شغلی نخواهد داشت.

 

تحصیل در رشته های غیر پزشکی در روسیه

 تحصیل در رشته های غیر پزشکی در روسیه عبارتند از :

تحصیل در مقطع لیسانس 4 ساله است وکافی است متقاضی مدرک دیپلم را داشته باشد. تمامی دروس در این مقطع به زبان کشور روسیه یعنی روسی تدریس می شود و دانشجو می تواند در هفته در کنار تحصیل کار هم انجام دهد و هزینه های زندگی دانشجویی خود را تامین کند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دو سال است و در صورتی که شخص این دوره را در دانشگاه های کشور روسیه سپری کند می تواند نظر استاد خود را برای مقطع دکترا جلب کند و شانس خود را برای گرفتن بورسیه تحصیلی به 100 برساند. در این مقطع زبان تدریس انگلیسی و روسی می باشد، چنانچه متقاضیان مایل باشند در دوره های انگلیسی زبان شرکت کنند باید ایلتس 6 تا 6.5 را اخذ نمایند. در این مقطع دانشجویان می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و هزینه زندگی خود را تامین کنند.

تحصیل در دوره دکترا دانشگاه و اساتید توجه خاصی به دانشجو دارد و تحصیل به دو صورت رایگان و غیر رایگان می باشد. تحصیل در روسیه به صورت تحصیل رایگان دانشجو از دانشگاه بورسیه می گیرد و دانشگاه مبلغ تقریبا 2000 دلار را سالانه به دانشجو پرداخت می کند و در تحصیل غیر رایگان دانشجو باید هزینه های تحصیل را بر عهده گیرد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در روسیه به این ترتیب می باشد که فرد مدارکی را به دانشگاه ارائه دهد این مدارک عبارتند از: مدارک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر، حداقل ایلتس۶، جلب نظر استاد مشاوری که تز دکترای دانشجو را به عهده دارد، مقاله های بین المللی نیز می تواند در این زمینه کمک بسیار بزرگی به فرد کند.

منبع: موسسه اعزام دانشجو آتیه آفرینان ایرانیان

مزایای سرمایه گذاری در اسلواکی

 

  1. نداشتن محدودیت سنی برای اخذ اقامت اسلواکی
  2. نیاز نبودن به مدرک زبان تخصصی مانند آیلتس
  3. دریافت اقامت اتحادیه اروپا و دریافت اقامت کشور اسلواکی
  4. امکان سفر کردن در هریک از کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین تحصیل و زندگی با اخذ اقامت اسلواکی
  5. امکان دریافت اقامت همزمان برای اعضای خانواده
  6. پایین بودن هزینه زندگی در اسلواکی
  7. پایین بودن ریسک سرمایه گذاری در اسلواکی
  8. پایین بودن مالیات در اسلواکی در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا
  9. امکان استفاده از سرمایه اولیه از همان زمان ورود بطوریکه مبلغی از سرمایه اولیه فرد بلاک نمی شود و قابل برداشت است.
  10. نیاز به استخدام کردن فرد یا افرادی در شرکت نمی باشد و در مقایسه با سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی دیگر که نیاز به استخدام یک یا چند نفر در شرکت وجود دارد.
  11. امکان استفاده از بیمه خدمات درمانی و افتتاح حساب ودریافت وام از بانک های اروپایی با ثبت شرکت اسلواکی
  12. امکان یادگیری زبان اسلواکی به صورت کاملا رایگان توسط مؤسسات دولتی در جمهوری اسلواکی
  13. امکان تحصیل رایگان برای فرزندان فرد سرمایه گذار تا مقطع دانشگاه در کشور اسلواکی
  14. امکان معرفی زن یا شوهر به عنوان سرپرست خانواده که در صورت معرفی زن به عنوان سرپرست خانوار، همسر او اجازه کار و استخدام رسمی می یابد.

منبع: موسسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان

مزایای اقامت ثبت شرکت اسلواکی

 

  • مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی برای افراد مهاجر مزایای زیادی دارد، که در ادامه این مزایا را برای شما عنوان می کنیم.
  • با مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی می توانید در کلیه کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشید.
  • امکان دریافت اقامت اسلواکی و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای خانواده شما نیز وجود دارد.
  • شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا آسان تر است.
  • مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هزینه کمتری دارد.
  • امکان مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی بدون سرمایه گذاری وجود دارد.
  • نیازی به استخدام کارمند در شرکت نیست.
  • نیازی به ارائه مدارک تحصیلی و تسلط بالا به زبان انگلیسی نیست.
  • نیازی به ارائه مدارک سابقه کار و فعالیت های اقتصادی نیست.
  • امکان افتتاح حساب بانکی در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد.
  • هزینه زندگی در اسلواکی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر است.
  • امکان خرید خانه و اتومبیل در کل کشورهای اتحادیه اروپا به صورت نقد و اقساطی وجود دارد.
  • در اسلواکی امکان مالکیت ملک به طور صد در صد برای افراد خارجی وجود دارد.
  • امکان دریافت گواهی نامه رانندگی 15 ساله اروپا با داشتن گواهی نامه رانندگی در ایران وجود دارد.
  • قیمت خانه در اسلواکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است.
  • با مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی کارت اقامت اروپا را دریافت می کنید، که با این داشتن این کارت اخذ ویزای کشورهایی مثل آمریکا، کانادا و استرالیا راحت تر می شود.
  • با مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اسلواکی امکان پیشرفت در کسب و کار بسیار بالا است. زیرا رشد اقتصادی اسلواکی خوب بوده و نرخ تورم در این کشور پایین می باشد.
  • واحد پول یورو امکان معاملات تجاری در سطح منطقه را ساده می کند.

مدارک اقامت کاری آمریکا

 ارائه مدارک یکی از مراحل تاثیرگذار در امر اخذ ویزای کار کشور آمریکا محسوب می شود، زیرا ارائه منظم به ترتیبی که سفارت این کشور انتظار دارد امر بسیار مهمی است. همچنین تکمیل فرم های درخواستی و کامل کردن مدارک به دقت فراوانی نیاز دارد تا به درستی جمع آوری شود. افرادی که برای ویزای کاری آمریکا درخواست می دهند، می توانند به صورت آنلاین در سایت سفارت این کشور درخواست وقت سفارت بگیرند. برای هر کدام از ویزاهای درخواستی، افراد نیاز به مدارک کامل تری دارند که وکلای امر مهاجرت می توانند به راحتی این اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کاری آمریکا به شرح زیر است:

  • ارائه پاسپورت معتبر (باید برای کل مدت اقامت خود در ایالات متحده و شش ماه بعد از بازگشت اعتبار داشته باشد)
  • اثبات واجد شرایط بودن مدارک تحصیلی
  • کد تأیید فرم DS-160 (در صورتی ارسال می شود که درخواست ویزای غیر مهاجرتی تکمیل شده باشد (فرم DS-160)
  • مدرک زبان مورد نیاز با توجه به نوع ویزای کار
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری
  • کد تأیید فرم DS-160(یک کد تأیید مبنی بر اینکه درخواست ویزای غیر مهاجرتی تکمیل شده است)
  • دعوت نامه از کارفرمای آمریکایی
  • رزومه cv کاری و تحصیلی
  • ارائه مدارک شناسایی معتبر
  • فرم I-129S در صورت نیاز (برای افرادی که متقاضی ویزای L هستند، لازم است که فرم I-129S را پر کنند. هنگام مصاحبه برای ویزا، باید این فرم همراه فرد باشد.

منبع: موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان

مزایای تحصیل در مجارستان

 

مزایای تحصیل در کشور مجارستان به شرح زیر است:

  • کشور مجارستان یکی از کشورهای عضو شنگن است و با دریافت ویزای تحصیلی این کشور، می توانید بدون نیاز به ویزای دیگری به تمامی کشورهای عضو شنگن سفر نمایید.
  • با تحصیل در مجارستان ،مدرک تحصیلیتان مورد تأیید ۲۵ کشور در سطح اروپا و کشور کانادا و امریکا می باشد .
  • هزینه مناسب زندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی
  • کسب اقامت از طریق تحصیل در مجارستان
  • کافی بودن دیپلم متوسطه برای ورود دانشجویان ایرانی
  • با کسب اقامت تحصیلی در این کشور جزو شهروندان کشور مجارستان تلقی می شوید و از تمام مزایای حقوق شهروندی این کشور، همانند یک شهروند مجارستانی می توانید استفاده نمایید. (غیر از چند مورد خاص مانند شرکت در انتخابات)
  • رتبه جهانی بسیار مناسب دانشگاه های این کشور

منبع: موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان

قوانین کار در اتریش

 به صورت کلی قانون برای اخذ ویزای کار در اتحادیه اروپا بدین صورت است که شغل مورد نظر می بایست اولا به مدت 3 ماه در کشور اتریش توسط کارفرما آگهی شود و اگر شخصی برای آن کار پیدا نشود باید به مدت 3 ماه در سایت های کاریابی اتحادیه آگهی گردد.در همین زمان اگر هیچ داوطلبی از 28 کشور اتحادیه اروپا متقاضی این شغل و یا واجد شرایط جهت استخدام در این شغل نبود، در این زمان سازمان ها می توانند نیروهای مورد نظر خود را از خارج از این اتحادیه به خدمت گیرند.

این قانون در راستای به کار گیری افراد مقیم و یا در حال تحصیل در اروپا در بازارهای کاری این کشورها تدوین شده است. بدیهی است که پیدا کردن شغل برای افراد خارج از اتحادیه در کشورهای اروپایی بسیار سخت خواهد بود.با توجه به رکورد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه و فقدان کار مناسب برای افراد متخصص در این کشورها تمایل این افراد به کار دیگر کشورهای اروپایی وتوسعه یافته صنعتی بیشتر از پیش شده است.

جهت اخذ ویزای کار در اتریش شما برای جستجوی کار به مدت ۶ ماه در اتریش به  ۷۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز احتیاج دارید و پس از موافقت و تأیید مدارک شما در اداره کار اتریش اقامت ۶ ماهه اتریش را جهت یافتن شغل مناسب اخذ خواهید نمود. پس از پیدا کردن کار بستن قرارداد کاری با کارفرما مدارک شما برای صدور اجازه کار به اداره کار مربوطه تحویل داده می شود و پس از موافقت قانونی کارت اقامت( کارت قرمز-سفید-قرمز) شما صادر گردیده که در بخش آینده در مورد اخذ این کارت توضیح خواهیم داد و حال می توانید خود و خانواده را به اتریش ببرید و با دریافت این کار فرد اجازه دارد در این کشور کار کند. فقط اشخاصی که اقامت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس را دارند نیاز به اخذ ویزای جست و جوی کار در اتریش ندارند.

یکی دیگر از  راه های اخذ اقامت در اتریش، ثبت شرکت می باشد و شما براین اساس خواهید توانست ویزا اقامت ثبت شرکت در اروپا را از کشور اروپایی شیگن اتریش کسب کنید.اقامت ثبت شرکت اتریش برای افرادی که شرکتی جدید در اتریش ثبت کنند ویا شرکتی در اتریش خریداری نمایند امکان پذیر می باشد و شما می توانید از این طریق به اتریش مهاجرت کنید.
در صورتی که اقامت اتریش را از طریق ثبت شرکت داشته باشید شما نیازی به دریافت ویزا شنگن برای سفر به کشور اروپایی شنگن نخواهید داشت و میتوانید به این طریق به اروپا مهاجرت نمایید.برای ثبت شرکت و کسب اقامت اتریش حداقل نیاز به ورود سرمایه بالای ۱۰۰ هزار یورو به کشوراتریش می باشد و مدت زمان مورد نیاز برای اخذ اقامت از راه ثبت شرکت در اتریش حدود یک سال می باشد.

 

انواع ثبت شرکت در عمان

 برای افراد خارجی 2 نوع مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در عمان وجود دارد. شما می توانید شرکتی در عمان ثبت کنید که مالک حقیقی آن خودتان هستید. این نوع ثبت شرکت حدود 5 تا 6 ماه زمان می برد تا پروسه آن انجام شود. بعد از انجام مراحل اولیه باید محلی را اجاره کنید و کارمندانی را استخدام کنید. در این حالت شما اقامت 6 ماهه دریافت می کنید و در این 6 ماه باید نشان دهید که فعالیت شرکت برای خودتان و برای کشور عمان سودآور است. در این صورت اقامت 6 ماهه شما به اقامت 2 ساله تبدیل می شود. این اقامت در صورت ادامه دار بودن فعالیت شما در عمان قابل تمدید است.

در روش دوم شما به عنوان فرد خارجی مالکیت حقوقی شرکت را برعهده دارید. در این نوع ثبت شرکت شما شرکتی در ایران دارید و می توانید با ارسال مدارک ترجمه شده شرکتی با همان نام یا نامی دیگر در عمان با طرف عمانی ثبت کنید.
مزیت این نوع ثبت شرکت این است که مدت زمان انجام مراحل آن کمتر است و حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد شرکت شما در عمان ثبت شود. بعد از ثبت شرکت بلافاصله اقامت سرمایه گذاری عمان را دریافت می کنید، که اعتبار آن دو ساله می باشد.

طبق قوانین ثبت شرکت در عمان برای افراد خارجی طرف خارجی می تواند مالک 70 در صد از شرکت باشد و طرف عمانی باید مالکیت 30 در صد از شرکت را داشته باشد. اما شخص عمانی اجازه تصمیم گیری و حق مدیریت در شرکت را ندارد و فقط به صورت ماهانه یا سالانه حقوق خود را از شرکت دریافت می کند. البته همان طور که گفتیم در مناطق آزاد عمان می توان مالکیت صد در صد شرکت را داشت و نیازی به مالک عمانی نیست. تنها مورد در ثبت شرکت در مناطق آزاد این است که باید بیزینس پلن قوی ارائه دهید تا هیئت تصمیم گیری در منطقه آزاد با ثبت شرکت در آن منطقه موافقت کند.

شما می توانید از طرق مختلفی شرکت خود را در عمان ثبت کنید و از این راه اقامت سرمایه گذاری در عمان را به دست آورید.

  • شرکت با مسئولیت محدود

یکی از پر طرفدار ترین روش ها برای ثبت شرکت در عمان شرکت با مسئولیت محدود است. در این شرکت مسئولیت سهامداران محدود است  و شامل یک سهم از کل سهام شرکت می شود. حداقل سهامدار مورد نیاز برای ثبت چنین شرکتی 2 نفر است و باید حداقل یکی از سهامداران از شهروندان عمان یا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باشد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل 150 هزار ریال عمان سرمایه داشته باشید.

  • شرکت با مشارکت محدود

شرکت با مشارکت محدود نیاز به 2 عضو دارد. یک نفر از اعضای شرکت باید شهروند عمان باشد و شریک عمومی نامیده می شود. این شریک در قبال تعهدات و بدهی های شرکت مسئول است. شریک دیگری که به آن شریک محدود می گویند می تواند فرد خارجی باشد و به اندازه سهام خود در شرکت در قبال تعهدات و بدهی ها مسئولیت دارد.

  • شرکت سهامی عام

این نوع شرکت همان طور که از اسم آن مشخص است می تواند در بورس عرضه شود و سهام آن توسط عموم خرید و فروش شود. برای ثبت این نوع شرکت به تاییدیه وزارت تجارت و صنعت عمان نیاز است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت چنین شرکتی 150 هزار ریال عمان می باشد.

  • شرکت سهامی خاص

این نوع شرکت برای خرید و فروش عمومی نمی تواند در دسترس قرار گیرد و وارد بازار بورس نمی شود. برای ثبت چنین شرکتی به 3 سهام دار نیاز است. یک سهام دار مانند روش های دیگر ثبت شرکت باید شهروند عمان باشد و حداقل 30 در صد از سهام شرکت به نام او باشد. برای راه اندازی شرکت سهامی خاص در عمان به سرمایه کمتری نیاز است و شما می توانید با داشتن سرمایه 50 هزار ریالی شرکت سهامی خاص در عمان ثبت کنید.

  • دفتر شعبه

اگر شرکتی خارجی بخواهد شعبه ای از شرکت خود را در عمان تاسیس کند نیاز به تاییدیه وزارت بازرگانی و صنعت عمان دارد. برای ثبت چنین شرکتی باید بیزینس پلن قوی داشته باشید و فعالیت شرکت تاثیر به سزایی بر اقتصاد عمان داشته باشد. در این صورت یک عامل محلی از ویزای شما حمایت می کند و می توانید به عمان مهاجرت کنید و در آن جا سرمایه گذاری کنید.

  • آژانس تجاری

اگر زمینه فعالیت شما صادرات و واردات می باشد، می توانید از این طریق آژانس تجاری خود را در عمان ثبت کنید. یک آژانس تجاری در واقع محلی برای تبلیغ و توزیع خدمات و محصولات شرکت خارجی است که می خواهد کالا و خدمات خود را به عمان صادر کند. نماینده تجاری که در این آژانس تجاری فعالیت می کند باید شهروند عمان باشد که نام این شخص باید در اتاق بازرگانی عمان ثبت شده باشد تا اجازه فعالیت در آژانس تجاری را داشته باشد.

ثبت شرکت و انواع شرکت در مجارستان

 برای مهاجرت و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت باید نوع شرکت و فعالیت خود را مشخص کنید. انواع شرکت برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان وجود دارد که موارد زیر است:

  • شرکت مالکیت انفرادی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت شعبه
  • شرکت سهامی

1. شرکت مالکیت انفرادی

افرادی که تمایل دارند به تنهایی به تجارت بپردازند و تمایل به گرفتن شریک و شراکت ندارند می توانند که به تنهایی ثبت شرکت در مجارستان را انجام دهند.

2. شرکت با مسئولیت محدود

 شرکت با مسئولیت محدود به این صورت است که اتباع خارجی که برای نخستین بار ثبت شرکت را در این کشورانجام می دهند فقط می توانند شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنند. پرداخت مالیات برای این شرکت کم است و مدیر عامل می تواند فقط 1 نفر باشد. سهامداران تعداد مشخصی نخواهند داشت. بیشترین تعداد شرکت ثبت شده در مجارستان به صورت مسئولیت محدود می باشد.

 3. شرکت شعبه

شرکت های خارجی که قصد دارند شعبه ای دیگر در کشور مجارستان تأسیس کنند می توانند از طریق ثبت شرکت در مجارستان به صورت شعبه اقدام نمایند. این گونه از شرکت ها به شرکت مادر وابسته اند و دفتر و محل کار که محل کسب و کار می باشد باید اعلام شود.

 4. شرکت سهامی

ثبت شرکت در کشور مجارستان به صورت سهامی به گونه ای است که ملیت در آن اهمیت ندارد و شما ازهر ملیتی که باشید می توانید در این کشور شرکت خود را تأسیس کنید. از قوانین و شرایط  ثبت این شرکت حداقل سرمایه اولیه  56000 یورو است و نیاز به یک حسابدار و سه مدیر است. زمانی که اشخاص قصد دارند تجارت بزرگی ایجاد کنند شرکت سهامی تأسیس می کنند.  کمترین سرمایه بر حسب قوانین  5000000 فورینت مجارستان است. طبق قوانین مجارستان حداقل 3 عضو در این شرکت باید باشد. مدیریت این شرکت را هیئت مدیره برعهده می گیرد و باید طبق قوانین و شرایط کشور مجارستان باشد. ثبت این شرکت برای اشخاصی که می خواهند کسب و کارهای بزرگی ایجاد کنند مانند فروشگاهای بزرگ و کارخانه و شرکت های کشت و صنعت مناسب است که توسط نهاد های حقیقی و حقوقی انجام می شود.

این نکته مهم است که این شرکت باید در دادگاه ملی کشور مجارستان به ثبت برسد تا بتوان شروع به کار کرد. در این شرکت ها سهامداران نسبت به سرمایه خود مسئولیت تعهدات یک شرکت را دارند و می توانند سرمایه خود را تبدیل به سهام کرده و همچنین سهام سهامداران در بورس اوراق بهادار قیمت گذاری می شود.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد
<-blogads->