تحصیل در مدارس سوئد

 تحصیل در مدارس سوئد برای دوره آمادگی از ۶ سالگی وارد می شوند. آموزش رسمی و اجباری سوئد از ۷ سالگی آغاز می شود و ۹ سال طول می کشد. در طول این تحصیلات اجباری دانش آموزان بدون امتحان وارد کلاس های بالاتر می شوند و زبان تدریس به زبان سوئدی و انگلیسی می باشد. از ۱۶ سالگی دانش آموزان وارد دبیرستان می شوند و در طول سه سال دروس عملی و نظری را می گذرانند. دروس عمومی تحصیل در سوئد در مدارس شامل زبان‌ های سوئدی و انگلیسی، مدنیت، تعلیمات‌ دینی، ریاضیات، علوم‌ طبیعی، تربیت‌ بدنی، هنر و بهداشت‌ است. بعد از این دوره سه ساله تنها آزمون این دوره است که برای هر درس جداگانه برگزار می شود.

والدین مهاجر می توانند فرزندان خود را علاوه بر سیستم مدارس دولتی سوئد آنها را در مدارس خصوصی یا حتی بین المللی در کشور سوئد بفرستند. سال تحصیلی در سوئد از ابتدای ماه اوت شروع می شود و تا آغاز ماه ژوئن ادامه می یابد. مدارس در سوئد به سه مرحله مدرسه ابتدایی کلاس 1 تا 3 ، مدرسه راهنمایی کلاس 4 تا 6 و مدرسه دبیرستان کلاس 7 تا 9 تقسیم میگردد.

منبع: موسسه اعزام دانشجو آتیه آفرینان ایرانیان

ویزای تحصیلی ایتالیا

 یکی از آسان ترین ویزاهای تحصیلی در بین کشورهای اروپایی ویزای تحصیلی کشور ایتالیا می باشد. جهت تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف دانشگاه ها نیاز به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا می باشد. شما می توانید با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و به تبع آن اقامت تحصیلی ایتالیا بدون اخذ ویزا به تمامی کشورهای حوزه شینگن و اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشید.

دانشجویان فارغ التحصیل ایتالیا می توانند بعد از اتمام دوره تحصیلات خود در خاک ایتالیا یا دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا عبارتند از :

1. ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات ترجمه شده به زبان ایتالیایی با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه

2. ترجمه مدرک لیسانس (و فوق لیسانس برای متقاضیان مقطع دکتری) به همراه ریزنمرات به زبان ایتالیایی با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه

3. شرح دروس اخذ شده دوره لیسانس (تنها برای متقاضیان مقطع فوق لیسانس در صورت درخواست دانشگاه) به زبان ایتالیایی یا انگلیسی

4. فرم A پر شده جهت رشته و دانشگاه پذیرفته شده

5. ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی

6. پرینت لاتین حساب بانکی سه ماهه اخیر

7. دو نسخه از پذیرش دانشگاه

8. دو نسخه کپی از صفحه اول پاسپورت و پذیرش به همراه یک نسخه کپی از کلیه مدارک تحصیلی به همراه کپی از صفحات فارسی

9. رزرو هتل از اولین روز تاریخ بلیط پرواز تا حداقل 20 روز اول اقامت

10. نامه بانکی (به لاتین) به نام شخص دانشجو و یا یکی از والدین دانشجو با حداقل موجودی حساب معادل مبلغ 7500 یورو به ازای هر یک سال تحصیلی در ایتالیا.

11. گواهی های زبان انگلیسی در سطح B2 یا گذراندن حداقل دو سال آکادمیک در یکی از مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی و یا نامه دانشگاه مبنی بر عدم نیاز به مدرک زبان

12. 7- 5 قطعه عکس 3.5 در 4.5 سانتی متر رنگی و پشت نویسی شده به زبان انگلیسی

13. اصل گذرنامه

14. فرم پر شده درخواست روادید

15. رزرو بلیط پرواز

16. مبلغ 50 یورو به صورت نقدی

منبع: موسسه اعزام دانشجو آتیه آفرینان ایرانیان

انواع ثبت شرکت در ترکیه

 برای ثبت شرکت در ترکیه انواع شرکت وجود دارد، که قوانین و مقررات آن ها با هم متفاوت است و حداقل سرمایه گذاری اولیه برای هر یک جدا تعیین شده است. این شرکت ها عبارتند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود جز پر طرفدار ترین انواع شرکت می باشد و بسیاری از سرمایه گذاران برای ثبت شرکت در ترکیه این نوع شرکت را انتخاب می کنند. شرکت با مسئولیت محدود دو نوع خصوصی و دولتی دارد، که سرمایه گذاران خارجی نوع خصوصی این شرکت را انتخاب می کنند.

در شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 10 هزار لیر ترکیه برای سرمایه گذاری اولیه نیاز است. تا چند سال گذشته برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه باید تعداد سهامداران حداقل دو نفر می بود. اما در چند وقت اخیر این قانون تغییر کرده و با تنها یک سهامدار می توان این نوع شرکت را تاسیس کرد. تعداد سهامداران در شرکت با مسئولیت محدود حداکثر باید 50 نفر باشد.

  • شرکت سهامی

در شرکت های سهامی باید برای سرمایه گذاری اولیه حداقل 50 هزار لیر ترکیه در حساب بانکی شرکت سپرده گذاری کرد. تعداد سهامداران در شرکت های سهامی باید حداقل 5 نفر باشد، که این 5 نفر می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. این نوع شرکت بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال فعالیت های اقتصادی گسترده در ترکیه هستند.

  • شرکت جمعی

شرکت جمعی فقط توسط اشخاص حقیقی قابل ثبت می باشد.

  • شرکت تعاونی

شرکت تعاونی یکی از قدیمی ترین انواع شرکت در ترکیه است، که هنوز هم از محبوب ترین انواع شرکت در ترکیه محسوب می شود.

برای انتخاب نوع شرکت، مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ترکیه می توانید با وکیل مهاجرت به ترکیه مشورت کنید و بهترین نوع شرکت را با توجه به نوع کسب و کار و حوزه فعالیتتان انتخاب کنید.

شرایط اقامت تمکن مالی فرانسه

  برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی فرانسه لازم است شرایطی را مهیا کرده، تا بتوانید ویزای خود حمایتی فرانسه را دریافت کنید. شرایط اصلی برای دریافت ویزای خود حمایتی فرانسه به شرح زیر است.

1. اثبات دارایی ها در کشور مبدا

2. ارائه اسناد برای اثبات اجاره یا خرید ملک در فرانسه

3. شخص متقاضی باید حداقل یک بار قبل از اقدام برای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه به این کشور سفر کرده باشد. (برای این امر می توان از ویزای توریستی فرانسه استفاده کرد.)

4. اجاره یا خرید ملک در فرانسه جز موارد مهم دریافت ویزای خود حمایتی می باشد.

5. شخص متقاضی نباید سابقه ریجکتی از کشورهای حوزه شینگن داشته باشد.

در صورت تایید این دو شرط شما می توانید برای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه اقدام کنید. اقامت فرانسه برای شما به صورت یک ساله صادر می شود و امکان تمدید آن وجود دارد. با تمدید اقامت فرانسه به مدت 5 سال و به صورت قانونی شما می توانید برای دریافت اقامت دائم فرانسه اقدام کنید.

 

 

ویزای ثبت شرکت در کانادا

 تا چند سال قبل شما می توانستید با سرمایه گذاری در کانادا اقامت این کشور را به دست آورید و دیگر نیازی به مهاجرت و اقامت ثبت شرکت کانادا نبود. به عنوان مثال برای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در ایالت کبک می توانستید یک میلیون و 200 هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید و بعد از 5 سال بدون بهره این مبلغ سرمایه را دریافت کنید.
اما در چند سال اخیر برای اینکه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت کانادا را انجام دهید باید فعالیت اقتصادی داشته باشید. اگر قصد مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا را دارید، باید بدانید ثبت شرکت در کانادا به منزله ی دریافت اقامت دائم نیست.
شما با ثبت شرکت در این کشور می توانید ویزای توریستی دریافت کنید و به صورت کوتاه مدت در کانادا اقامت داشته باشید، تا به کارهای شرکت و روند کسب و کار خود رسیدگی کنید.
برای این که بتوانید از طریق مهاجرت و اقامت ثبت شرکت کانادا اقامت کانادا را به دست آورید باید بیزینس پلن خود را ارائه دهید و ثابت کنید که شرکت شما برای اقتصاد کانادا مفید است. در واقع شما باید در کنار مهاجرت و اقامت ثبت شرکت کانادا به کارآفرینی نیز بپردازید، تا شرایط اخذ اقامت کانادا را به دست آورید.

سرمایه گذاری در استرالیا از طریق ثبت شرکت

 برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در استرالیا از طریق ثبت شرکت لازم است که بعد از راه اندازی شرکتی در استرالیا خودتان مدیریت آن را برعهده بگیرید. یکی از شرایط اصلی برای دریافت ویزای مهاجرت سرمایه گذاری استرالیا از طریق ثبت شرکت داشتن یک بیزینس پلن قوی است. این بیزینس پلن باید دارای ویژگی هایی باشد که برای اقتصاد استرالیا مفید بوده و بتواند برای شهروندان استرالیایی اشتغال زایی کند.

سرمایه مورد نیاز برای اقامت استرالیا از طریق ثبت شرکت از 400 هزار دلار شروع می شود و می توان تا دو میلیون دلار نیز از این روش سرمایه گذاری کرد. شما با ثبت شرکت در استرالیا می توانید بعد از مدتی اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید.

در استرالیا نیز مانند کشورهای دیگر انواع ثبت شرکت وجود دارد که با توجه به شرایط و نوع کسب و کارتان باید یکی از این نوع شرکت ها را برای ثبت شرکت خود انتخاب کنید. در انواع شرکت میزان مالیات و قوانین حقوقی متفاوت است. بهتر است برای ثبت شرکت از متخصصان و مشاوران راهنمایی بگیرید تا میزان مالیاتی که پرداخت می کنید با کسب و کار شما همخوانی داشته باشد.

  • شرکت از نوع Soletrader

 این نوع شرکت ساده ترین نوع ثبت شرکت در استرالیا است و تنها یک مالک حقیقی دارد که برای اخذ اقامت سرمایه گذاری استرالیا این مالک حقیقی باید خودتان باشید. در این روش مالیات مقدار مشخصی ندارد و با افزایش میزان درآمد شرکت میزان مالیات نیز افزایش می یابد. برای ثبت شرکت باید یک اسم برای شرکت و یک کد ABN ثبت کنید.

  • شرکت از نوع Company

اگر شرکتی که می خواهید راه اندازی کنید از نوع پر ریسک می باشد بهتر است از این روش اقدام کنید. در این نوع ثبت شرکت شما به یک حسابدار نیاز دارید. در این شرکت شرکا و سهامداران شرکت در مقابل بدهی های شرکت مسئولیتی ندارند. در واقع مسئولیت افراد به حداقل می رسد. نرخ مالیات این نوع شرکت در استرالیا 27.5 در صد می باشد.

  • شرکت از نوع Trust

در این نوع شرکت شما با اموال دیگران کار خود را راه اندازی و در واقع از اموال آن ها نگهداری می کنید. در این نوع شرکت شخصی که ثبت کننده نمایندگی است کمترین مسئولیت را دارد. ساختار شرکت و روند کارها در این نوع پیچیده است و میزان هزینه ها زیاد می باشد. تعهدات مالیاتی در شرکت از نوع Trust بالا بوده و پیچیدگی هایی دارد.

  • شرکت از نوع Partnership

این نوع شرکت توسط چند نفر از شرکا تاسیس می شود. حداقل تعداد مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت 2 نفر می شود. نحوه پرداخت مالیات شرکت به این صورت است که هر شخص به طور جدا مالیات بر درآمد خود را پرداخت می کند.

مدارک تحصیلی استرالیا

 مدارک تحصیل در استرالیا که در آموزش فنی و حرفه ای و مراکز آموزشی ارائه می شوند، گواهینامه های I تا IV، دیپلم و فوق دیپلم هستند. این ها مطابق با استانداردهای صنعت ملی هستند و شما را برای استخدام در مشاغل یا تحصیلات بیشتر آماده می کنند.

تحصیل در استرالیا در مقطع فوق دیپلم: فوق دیپلم یک مدرک ۲ ساله پس از سال ۱۲ یا معادل آن یا گواهینامه های III یا IV می باشد. این یک مدرک آموزش عالی است که از نظر زمانی کوتاه تر است و نقطه ی خروجی است در سطحی پایین تر، یا می تواند یک مسیر کاملا حساب شده به سمت مقطع لیسانس برای تحصیلات عمیق تر و آماده سازی حرفه ای یا مسیری به سمت دیپلم حرفه ای برای قابلیت های مربوط به صنعت باشد.

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی: مدرک کارشناسی مدرک پایه دانشگاه است و الزام اساسی برای ورود به صنعت می باشد. بعضی صنایع ممکن است به عنوان شرط ورود، آموزش های فنی و حرفه ایِ اضافی درخواست کنند.

گواهینامه های تحصیلات تکمیلی: برای کسب این گواهینامه باید به ۶ ماه تحصیل پس از یک برنامه ی کارشناسی یا در جهت توسعه ی دانش فنی و حرفه ای و مهارت در یک حوزه ی حرفه ای جدید پرداخت.

دیپلم تحصیلات تکمیلی: آموزش های ارائه شده در این سطح، مهارت های فردی کسب شده در مقطع کارشناسی را توسعه می دهند یا مهارت و دانش فنی و حرفه ای را در یک زمینه ی حرفه ایِ جدید ارتقا می بخشند. این دیپلم می تواند به عنوان تخصص بیشتر در یک نظام دانشی منسجم توصیف شود و عموما طول دوره ی آن ۱۲ ماه است.

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد: مدارک کارشناسی ارشد شامل ارتقای مهارت های حرفه ایِ خاص و مهارت های فنی و حرفه ای می باشد. مدرک کارشناسی ارشد اصولا حاصل پژوهش یا دروس ترمی یا ترکیبی از این دو می باشد. تحصیل شامل دستیابی به درک عمیقی از یک حوزه خاص دانش می شود که عموما با تحقیقات مستقل حاصل می شود.

کسب مدرک کارشناسی ارشد یک سال پس از دریافت مدرک کارشناسیِ ممتاز و یا دو سال پس از مدرک کارشناسی وقت می گیرد.

تحصیل در استرالیا در مقطع دکتری: مدرک دکتری بالاترین مدرک ارائه شده توسط دانشگاه های استرالیا است و عموما تکمیل این دوره ۳ تا 5 سال وقت می گیرد. هرچند این یک مدرک پژوهشی است، برخی از برنامه ها ممکن است مؤلفه ی درسی هم داشته باشند. در مدرک دکتری ۳ مؤلفه وجود دارد: یک بررسی جستجوگرانه، آزمایشگاهی یا بررسی سیستماتیک حوزه ی از دانش، یک پروژه تحقیقاتی که منجر می شود به تولید سهم قابل توجهی از دانش و درک و یک پایان نامه قابل توجه و مرتب و منظم است.

منبع: موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان

انواع ثبت شرکت در آلمان

 

  • شرکت مسئولیت محدود

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه 25000 یورو باشد و اگر شخص توان پرداخت این مبلغ را نداشته باشد می تواند با حداقل سرمایه بین 1 تا 24999 یورو شرکت را تأسیس کند.

شرکت مسئولیت محدود شرکت کوچکی است. یک نکته برای اخذ اقامت ازطریق ثبت شرکت مسئولیت محدود این است که باید مالک این شرکت یک چهارم سودی که در سال بدست می آورد را پرداخت کرده و باید آن را سرمایه گذاری کند. این قوانین به منظور این است که به ارزش سهام افزوده شود تا به مبلغ 25000 یورو برسد.

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت مسئولیت محدود باید در دفتر اسناد رسمی عمومی بین شرکا و سهامداران قراردادی نوشته شود و بعد ازآن درخواست ثبت شرکت شما مورد بررسی در دفتر اسناد رسمی قرار می گیرد.

قوانین آلمان برای ثبت شرکت مسئولیت محدود این گونه است که باید در کشور آلمان سوابق حسابداری کافی موجود باشد که باید از طریق سیستم حسابداری دو طرفه به ثبت برسد. این حسابداری باید طبق شرایط gdpdu که در این کشور است باشد. بعد از گذشت سه ماه بعد از آغاز سال مالی شرکت باید گزارش سالیانه از ضرر و سود، موارد مربوط به حسابداری و ترازنامه خود را بدهد که البته این شرکت که شرکتی کوچک است می تواند با تأخیر و دیرتر ارسال کند و همچنین اظهارنامه باید انتشار یابد.

  • شرکت به صورت سهامدار یا مشارکت

شخصی که خواهان اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت سهامدار است باید حداقل مبلغ 25000 یورو را سرمایه گذاری کرده و خرید سهام را انجام دهد پس از آن باید بعد از تأیید هیئت مدیره شرکت این مقدار از سرمایه را به آن ها بپردازد. این نکته قابل ذکر است که سهامدار کوچک در اجلاس مهم شرکت داده نمی شوند و فقط مدیر می تواند تمامی تصمیمات را بگیرد.

  • شرکت سهامداری سهامی خاص

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت آلمان به صورت سهامداری این گونه است که شخص مبلغ حداقل 50000 یورو را برای خرید سهام بپردازد و این را بداند که تصمیمات و اختیارات سهامداران در این مدل از شرکت ها محدود است.

طبق قوانین کشور آلمان سرمایه گذاران باید مهر تأیید هیئت مدیره و هیئت نظارتی را دریافت کنند و همچنین هیئت مدیره به صورت روزانه برنامه را برای شرکت اعلام می کند. شرکت حقوقی است و برای شغل های بزرگ وشرکت بازرگانی عمومی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .

  • شرکت (ohg)

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در آلمان به این صورت است که اشخاص باهم و به صورت مشارکتی روی یک پروژه یا کار اقتصادی سرمایه گذاری کرده و تمامی هزینه های آن را برعهده میگیرند. شرکا می توانند نظرات خود را در ارتباط با کار یا پروژه هر دو بیان کنند و اگر این شرکت ضرر ببیند یا ورشکسته شود تمامی هزینه برعهده سرمایه گذاران است.

  • شرکت (kommanditgesellschaft)

مهاجرت اقامت از طریق ثبت این نوع شرکت بدین شرح است که مشارکت کردن در این مدل از شرکت به 2 حالت است یکی شرکای اصلی و دیگری شرکای عمومی است. در شرکت تصمیم گیری در امور برعهده شرکای اصلی است و اگر نتوانند از پس مسئولیت های خود برآیند باید تمام ضرر و بدهی ها را پرداخت کنند هم ضرر شرکت و هم ضرر شرکا. زیرا مالکیت این شرکت به صورت انفرادی است و باید تمامی هزینه های شرکت را پرداخت کنند.

  • شرکت شعبه

اگر شما در کشورهای خارجی شرکتی را داشته باشید می توانید شعبه ای از این شرکت را در آلمان هم تأسیس کنید پس یکی از شرایط شرکت شعبه داشتن شرکت در کشور خارجی می باشد که شرکت مادر یا اصلی تمامی هزینه ها را پرداخت میکند.

خرید ملک در پرتغال

 بدون شک مناطقی مثل لیسبون پایتخت پرتغال جز مناطق گران قیمت برای خرید خانه می باشد. اما مناطقی مثل منطقه بجا و کاستلو برانکو کمترین قیمت املاک در پرتغال را دارند. میانگین قیمت خانه در این دو منطقه به ترتیب 119947 و 130719 یورو می باشد. لیسبون یکی از مقرون به صرفه ترین شهرها در میان پایتخت های اروپا است. لیسبون حدود نیم میلیون نفر جمعیت دارد و کم بودن جمعیت به جاذبه های آن اضافه می کند. شهرهای پورتو، آمادورا و شهرهای ساحلی و روستاهای جذاب آلگاروه در میان افراد خارجی محبوب هستند.

بازار املاک و مستغلات در پرتغال نمایانگر اقتصاد کل پرتغال می باشد. از سال 2016 ارزش املاک و مستغلات در لیسبون با نرخ سالانه 2.5 در صد افزایش داشته است. اما این منطقه چشمگیرترین رشد بازار در پرتغال نیست. بعضی مناطق مثل سانتا ماریا دافیرا رشد سالانه بی سابقه 12 در صد را تجربه کرده اند. مبلغی که شما برای خرید ملک در پرتغال پرداخت می کنید، به منطقه ای که انتخاب می کنید، بستگی دارد. بیشتر افراد بازنشسته که از طریق مهاجرت و اقامت تمکن مالی پرتغال اقامت دریافت کرده اند، در مناطق ساحلی در آلگاروه یا کاسکای ملک خریداری می کنند. اما جوانان بیشتر مناطق لیسبون و پورتو را انتخاب می کنند.

 

شرایط کار در دانمارک

 به طور کلی شرایط کار در دانمارک از 10 ژوئن سال 2016 تغییر پیدا کرد اما در مجموع شرایطی موجود می باشد که با توجه به آن شرایط شما می توانید نسبت به کار در دانمارک اقدام نمایید.

اما به طور کلی برای کار در دانمارک نیازمند پیشنهاد شغلی می باشید که باید شرایط به گونه ای باشد که کارفرما و دولت دانمارک را قانع کند که چرا نیروی کاری مورد نظر را از خارج از کشور دانمارک پذیرفته است.

ولی اگر بخواهیم اشاره ای کوتاه به این موارد داشته باشیم عبارتند از: افراد با توانایی های و استعدادهای خاص، پزشکان، هنرمندان که اجازه کار و اقامت نیز به صورت موقت می باشد و در صورت وجود شرایط امکان تمدید آن هم وجود دارد.

همچنین متقاضی می تواند همسر، شریک زندگی و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به همراه ببرد و البته در مورد فرزندان بالای 18 سال نیز تحت شرایط خاص می توان اقدام نمود.

همسر یا شریک زندگی شما برای کل دوره و یا اجازه اقامت شما واجد شرایط اقامت است و همچنین می تواند به صورت مستقل در پی کسب اجازه کار باشد.

منبع: موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد
<-blogads->